سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محوطه سازی باغ

?

  

محوطه سازی باغ

ساخت و ساز یک سازه، حال مسکونی باشد یا غیرمسکونی، شامل مراحل مختلفی است که بسیاری مربوط به فضای داخل و بسیاری نیز مربوط به فضای خارج آن هستند. فضا و محوطه بیرون از ساختمان اگرچه بسیاری توجه چندانی به آن نمی‌کنند اما در برخی از موقعیت‌ها واقعاً اهمیت آن‌ها چیزی کم از محیط داخل ساختمان ندارد و در طراحی آن‌ها باید نهایت تلاش را کرد. محوطه سازی از اصول و استانداردهای خاصی پیروی می‌کند که درک و استفاده صحیح از آن ها نهایتا به یک محوطه کامل و متناسب با نیازهای فرد منجر خواهد شد.

محوطه سازی باغ?

محوطه سازی چیست؟

محوطه سازی در اصل خود یک بخش از معماری و طراحی است که عمدتاً تحت عنوان معماری منظر شناخته می‌شود اما اگر بخواهیم بحث را ساده کنیم محوطه سازی شامل استفاده از عناصر مختلف در یک محیط خاص برای شکل ‌دهی به آن بر اساس طرح‌هایی از پیش مشخص شده است. استفاده از این عناصر باید که طبق اصول و قوانین خاصی صورت گیرد تا بتوان به نتیجه‌ای مطلوب رسید. در مورد عناصر مورد استفاده باید اضافه کنیم که این‌ها می‌توانند هر چیزی باشند. از انواع گل و گیاه بگیرید تا یک حوضچه کوچک در دل حیاط یک ویلا، همگی را می‌توان در محوطه سازی به کار برد.

به عبارتی اصولی که در محوطه سازی در باغ و ویلا به کار برده می‌شود با اصول محوطه سازی در فضای حیاط آپارتمان‌ها متفاوت خواهد بود. در محوطه سازی باغ و ویلا مسلماً نقش فضای سبز بسیار بارز خواهد و در حیاط آپارتمان‌ها نقش سخت منظر‌ها چشمگیرتر خواهد بود.

بهترین گیاهان برای محوطه

از مهم‌ترین قسمت‌های محوطه سازی که تاثیر زیادی در زیباشناختی آن خواهد داشت نحوه اجرای فضای سبز است. اینکه در این مرحله از چه گل‌ها و گیاهانی استفاده کنیم در کیفیت نهایی کار از جوانب مختلفی تاثیر خواهد گذاشت.

خرید گل و گیاه آپارتمانی

مرکز فروش استند گلدان در کرج

اجرای برکه

طراحی باغچه

خرید گل و گیاه آپارتمانی لوکس

?